Witaj Szkoło!

... i zaczęło się. Każdy przyszedł z nowymi pomysłami, siłami oraz oczekiwaniami. Rozpoczęła się nauka i spotkania w ramach Koła hodowlanego. W kilku punktach co już się zdarzyło i jeszcze wydarzy we wrześniu:

  • Na lekcjach przyrody i biologii uczymy się z wykorzystaniem nowych mikroskopów i lup stereoskopowych zakupionych w ramach programu Laboratoria przyszłości. Prowadzimy obserwacje i robimy doświadczenia (każdy czwartoklasista wie jak zachowuje się kocanka ogrodowa; Uczniowie klas ósmych obserwują DNA w jądrach komórek cebuli).



  • Trzeci weekend września to ukłon w stronę naszego Świata. Przypominamy o konieczności prawidłowej segregacji odpadów (w szkole i nie tylko), o rozsądnym gospodarowaniu na przykład papierem, ale również zawartością swojego plecaka i piórnika - w szkole znajdujemy bardzo dużo zgubionych lub zniszczonych przyborów szkolnych i ubrań. W tym roku akcja przebiega pod hasłem "Wszystkie śmieci są nasze", postarajmy się zatem ograniczać ilość śmieci.


  • Podczas zajęć Koła hodowlanego opiekujemy się zwierzętami i roślinami, poznajemy potrzeby i upodobania naszych podopiecznych

  • 23.09 planujemy wyjście edukacyjne do Uniwersyteckiego Miasteczka Naukowego na Uniwersytecie Śląskim. Tematem będzie: Światło – jak widzimy świat? Woda – żywioł niezwykły. Osoby chętne proszę o wpłatę 25zl (koszt warsztatów) do najbliższego wtorku (20.09).
  • Podobnie jak w latach poprzednich bierzemy udział w programie naukowym "Być jak Ignacy", którego celem jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów poprzez doświadczanie oraz popularyzacja różnych dziedzin nauki i osiągnięć wielkich  polskich  naukowców i wynalazców. Program rusza od października. W tym roku akcja startuje pod hasłem „Zostań ambasadorem nauki” i zachęcać będzie do zdobywania wiedzy między innymi w takich dziedzinach jak: astronomia, ekonomia, siły natury, optyka czy kryptologia.Jak co roku, organizatorem projektu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, a program został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

 


Komentarze